Rozkład dnia
7.00-8.30 Schodzenie się dzieci
- zabawy twórcze/dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne/,
- praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka,
- przygotowanie pomocy do zajęć,
- ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe / przy muzyce, ze śpiewem/.
8.30-9.00 Przygotowanie śniadania
- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
9.00-9.30 Śniadanie
- kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
9.30-11.00 Zintegrowana działaność edukacyjna w okreśonych obszarach zgodnych z realizowaną podstawą programową
- edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna,
- edukacja językowa, matematyczna, artystyczna,
- edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości.
11.00-12.15 Aktywność jednolita i zróżnicowana inspirowana przez nauczyciela /w sali lub ogrodzie/
- zabawy i gry sportowe/ ćwiczenia kształtujące postawę,
- spacery i wycieczki/obserwacje przyrodnicze, prace w ogrodzie,
- imprezy okolicznościowe.
12.15-12.30 Przygotowanie do obiadu:
- doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience.
12.30-13.00 Obiad:
- ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami,
- wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się.
13.00-14.20 Odpoczynek poobiedni:
Dzieci młodsze:
- leżakowanie- słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej,
Dzieci starsze:
- zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek,
- kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela
- zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne /praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie/,
- zajęcia dodatkowe.
14.20-14.30 Przygotowanie do podwieczorku
- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
14.30 -15.00 Podwieczorek
- kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
15.00-17.00 Zabawy stymulujące aktywność dziecka:
- integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne,
- praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka /kompensowanie deficytów rozwojowych, praca z dzieckiem zdolnym/,
- obserwacje przyrodnicze /w sali i w ogrodzie/.